رژیم لاغری سه روزه و همه چیز در مورد آن

14 بهمن 1402
رژیم لاغری سه روزه

زمانی که صحبت از لاغری و کاهش وزن به میان می آید اولین چیزی که در نظر می آید داشتن اراده، انگیزه و پشتکار در فرآیند کاهش وزن می باشد. اما اگر با وجود این ویژگی ها کمبود وقت دارید نیازی به نگران شدن نیست و نیازی به انجام دادن فعالیت های سنگین و گرفتن رژیم های سرسخت ندارید. شما می توانید این کار را فقط در چند روز انجام دهید. کاهش وزن در سه روز روشی است که با یک رژیم غذایی کوتاه مدت و پاک سازی برنامه غذاییتان می توانید به آن برسید.


دسترسی سریع👇


راه کارهایی برای لاغری در کوتاه مدت

  • استفاده کردن از پروتئین در وعده صبحانه
پروتئین در وعده صبحانه
  • پرهیز از مواد قندی و نوشیدنی هایی با قند افزوده
  • استفاده زیاد از آب
  • مصرف کردن چایی سبز و قهوه
  • دوری کردن از استرس
  • خواب منظم و کافی داشتن
  • آرام غذا خوردن
  • افزودن مغزها به رژیم غذایی
  • استفاده کردن از میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی
  • پرهیز از کربوهیدرات و نشاسته
  • در برنامه روزانه خود پیاده روی کردن را اضافه کنید

نحوه کاهش وزن سریع در سه روز

اما باید این نکته را در نظر داشت که آیا کم کردن وزن زیاد به بدن آسیبی نمی رساند و آیا رژیم لاغری 10 کیلو در ماه و یا 8 کیلو در ماه قابل اجرا است؟ در ادامه به جواب این سوال ها می پردازیم.

تغییرات طبیعی رژیم غذایی

تغییرات طبیعی رژیم غذایی

تا جایی که می توانید،از مواد غذایی مثل ماهی، مرغ پخته، برنج قهوای و سبزیجات استفاده کنید. این مواد غذایی باعث می شود رژیم غذایی شما سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی شود. استفاده از سبزیجات و میوه ها روند کاهش وزن را سریع تر می کند. زیرا بدن شما با حذف فست و فود و غذا های سرخ کردنی کالری دریافت نمی کند.

رژیم غذایی نظامی

رژیم لاغری سه روزه یا رژیم نظامی با نام رژیم غذایی کم کالری شناخته می شود که در آن هدف پایین آوردن میزان کالری است و به شما کمک می کند تا 4.5 کیلو گرم در سه روز کم کنید.

روتین ورزشی

انجام دادن ورزش به مدت 60 دقیقه در روز برایتان بسیار مفید است. فرقی نمی کند که شما با پیاده روی این میزان کالری را بسوزانید یا روی دستگاه این کار را انجام دهید به هر حال شما باید در سه روز به میزان 1700 کالری یعنی بیش از آنچه که مصرف کرده اید را بسوزانید. هرچقدر بیشتر فعالیت کنید کالری بیشتری می سوزانید به طور مثال بازی کردن بسکتبال، به اندازه یک ساعت می تواند 800 کالری یا بیشتر از آن را بسوزاند.

تمرینات قدرتی

اگر می خواهید لاغر تر به نظر بیاید بهتر است روی عضلات خود بیشتر تمرکز کنید. نیازی نیست هر روز برای عضلاتتان وقت بگذارید و هر روز تمرین کنید به جای آن بر روی کاهش وزن کلی بدنتان تمرکز کنید.

محدود کردن مصرف نمک

محدود کردن مصرف نمک

نمک دارای سدیم می باشد و این سدیم باعث ذخیره آب در بدن می شود، پس اگر می خواهید وزنتان سریعتر پایین بیاید مصرف نمک را بسیار کم کنید. سعی کنید از مصرف غذاهای کنسروی و از پیش تهیه شده مانند سس ها بپرهیزید زیرا مواد کنسروی همه دارای مقدار زیادی سدیم می باشند و روند کاهش وزنتان را کند می کنند.

هیدراته نگه داشتن بدن

زمانی که شروع به کاهش وزن کردید بسیار آب بنوشید زیرا علاوه بر اینکه میزان هیدراتاسیون شما را متعادل نگه می دارد به دلیل اینکه اشتها یتان را کم می کند باعث لاغریتان نیز می شود. همچنین می توانید در آب مصرفیتان مقداری آب لیمو بریزید زیرا باعث کمک به گوارش و آوردن ادرار می شود و همچنین به آب و نفخ محبوس شده کمک می کند. مصرف نوشیدنی هایی مثل چای و قهوه بدن شما را دیورتیک می کند و بدنتان به آب بیشتری نیاز پیدا می کند.

داشتن استراحت کافی

بدن شما برای اطمینان از سالم ماندن سطح کورتیزول، به حداقل 7،8 ساعت خواب نیاز دارد. همچنین کورتیزول بر میزان احتباس آب بدن تاثیر می گذارد.


پنج نکته برای کاهش وزن سریع و موفق

رژیم لاغری سه روزه
  1. یک رژیم غذایی مناسب و درست شامل پروتئین، چربی های سالم، سبزیجات، و کربوهیدات می شود. خوردن پروتئین برای حفظ عضلات در فرآیند کاهش وزن ضروری است.
  2. برای کاهش کالری و کاهش وزن در روز بهتر است صبحانه با پروتئین کافی بخورید.
  3. استفاده از پروتئین در وعده روزانه باعث سیری سریع تر شما می شود و مصرف پروتئین باعث لاغری تان می گردد.
  4. سعی کنید وزنه برداری را در برنامه تان بگنجانید زیرا وزنه برداری باعث سوزاندن چربی ها و تقویت عضلات می شود.
  5. آب زیاد بخورید و از خوردن نوشیدنی های شیرین و پر کالری خودداری کنید.

معایب رژیم لاغری سه روزه چه می باشد؟

رژیم لاغری سه روزه ممکن است برخی معایب داشته باشد. در ادامه به برخی از این معایب اشاره خواهیم کرد.

  1. کاهش سریع و ناپایدار وزن: رژیم لاغری سه روزه معمولاً باعث کاهش وزن سریع در مدت زمان کوتاهی می ‌شود. با این حال، این کاهش وزن اغلب به دلیل از دست دادن آب و عضله است و به طور کلی پایدار نیست. هنگامی که به رژیم معمول خود بازگردید، ممکن است وزن خود را دوباره بدست آورید.
  2. کمبود مواد غذایی مهم: رژیم لاغری سه روزه معمولاً محدودیت‌ های غذایی شدیدی دارد و ممکن است باعث کمبود مواد غذایی مهمی مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌ ها و مواد معدنی شود. این موضوع می ‌تواند منجر به نقص‌ های تغذیه‌ ای و مشکلات بهداشتی مختلفی شود.
  3. احساس گرسنگی و کاهش انرژی: محدودیت شدید در مصرف کالری و مواد غذایی در رژیم لاغری سه روزه می ‌تواند باعث احساس گرسنگی شدید و کاهش سطح انرژی شود. این امر می‌ تواند تاثیر منفی بر فعالیت های روزانه شما و عملکرد شما داشته باشد.
  4. تأثیرات ناخواسته بر متابولیسم: رژیم‌ های شدید و کوتاه مدت معمولاً موجب تغییرات ناخواسته در متابولیسم بدن می‌ شوند. بدن به دلیل کاهش کالری، تمایل دارد انرژی را صرفه جویی کند و متابولیسم را کاهش دهد. این قضیه می ‌تواند منجر به کاهش سرعت متابولیسم و سخت ‌تر شدن کاهش وزن در آینده شود.
کاهش کالری

سخن پایانی

رژیم لاغری سه روزه روشی موثر برای اشخاصی که به دنبال لاغری در کوتاه مدت هستند می باشد. این رژیم با عوضکردن برنامه غذاییتان باعث کاهش وزن سریع می گردد. اما بهتر است که بعد از پایان این رژیم از غذاهای متنوع و مفید مصرف کنید، زیرا با رعایت این موضوع سلامت بدنیتان حفظ می گردد و آسیب نمی بینید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.